Sa Gubia – Pas de sa Fessa

Ruta alucinant per córrer, ja que no te grans pendents i el terreny és molt bo, únicament a la davallada hi ha un tram un poc dificultós, i a més està molt aprop de Palma. Partim de Ca’n Penasso, hem de caminar 1km per asfalt en direcció Sóller fins arribar a la possessió de S’alqueria d’avall. Anam cap a la possessió i entram a l’esquerra per una barrera metàlica.

salqueria-vella

S'Alqueria d'avall

En aquest punt comença una pista de terra molt ample, que durant tota la pujada va fent revolts en zig-zag. Passam aquest primer tram per unes fantàstiques oliveres, a més podem contemplar la possessió i tota la activitat ramadera. Realment dóna gust veure lo ben conservar que està tot el camí i la vegetació. Anam pujant i guanyant altura, les vistes són fantàstiques, a l’esquerra tenim el puig de son Nassi ii el puig de Son Poc també podem veurer la població de Bunyola. Cal destacar també els nombrosos aljubs per refugiar el bestiar.

Pujada per l'olivar

Aljubs

A 4,5km desde la possessió arribam a un coll, on es pot veure una placa conmemorativa al excursionista Leandro Ximenis, un dels fundadors del Foment de Turisme. En aquest punt, indicat amb una fita, s’inicia un caminoi que a uns 10 minuts arribarem al cim del Puig de s’Alqueria (609m) on hi ha un mirador realment espectacular, les vistes son increibles, podem divisar la badia de Palma i gran part de la Serra de Tramuntana.

Panoràmica de Sa Gubia

Per davallar tornam cap el coll i seguim la pista a l’esquerra que condueix a la possessió de Muntanya. Ens hem de fixar, després de passar una barrera metàlica i uns abeuradors, que just a una curva molt tancada  hi ha un refugi de bestiar. Hem d’agafar el camí que surt de la dreta, no està tan net com el principal, a pocs metres passam per un sembrat amb oliveres, el camí s’acaba i entrant a un bosc d’alzines ens trobam el fabulós Pas de sa Fessa.

Pas de sa Fessa

Ara ja esteim adins el bosq i hem d’anar un poc alerta ja que la baixada és bastant empinada i el camí no està molt definit. Anam davallant i amb poc temps entram adins el vall de Biniforani, on també hi ha la possessió amb el mateix nom, sense dubte un lloc amb molta de bellesa situat en un lloc privilegiat. Seguim davallant i a pocs metres deixam la pista i ja entram al camí encimentat que condueix a la possessió de Biniforani vell.

Collim a la dreta i sense pèrdua sempre en davallada arribarem a la carretera, just a devora la possessió de s’Alqueria d’avall. A 1km ja tenim els cotxes. En total uns 12km.

Mapa

Publicado el 13 noviembre 2008 en Zona Bunyola-Orient. Añade a favoritos el enlace permanente. Deja un comentario.