Volta Alaró :: Ses Artigues-Pas de S’Escaleta-Pas de S’Estaló-Es Rafal-Ses Artigues

Volta pel preciós poblet d’Alaró en un entorn indescriptible. La ruta s’inicia al carrer Son Duran, just a una petita plaça on comença el citat carrer. El camí comença en una suau pujada per un camí asfaltat/encimentat, a l’esquerra tenim el torrent de s’Estret que ens acompanyarà una bona estona. A pocs km arribarem a un desvio a l’esquerra marcat amb una fita i recientement amb una fletxa de fusta indicat el camí d’Orient, agafam per aquest camí i ja ens adentram adins l’alzinar per una pista ben definida.

A poca distància i en una pujadata no gaire forta però que fa mal, arribam al primer punt significatiu d’aquesta ruta és el Pas de s’Escaleta, un pas realment curiós i que com el seu nom indica té uns petits escalons de pedra seca. Un cop superat el pas, seguim les fites, ja en un terreny més pla i arribarem a una espècie d’esplanada, punt més elevat de la ruta (590m), ens hem de fixar en el camí de l’esquerra, ja que per la dreta aniriem cap Orient.

Talaia de Cals Reis

Pas de S'Escaleta

El camí ara en davallada per una pista ben definida i ample, transcorre per un preciós alzinar, si ens fixam hi ha marques de pintura vermella que ens indiquen que el camí condueix a Santa Maria.  Sense cap dificultat arribarem al segòs punt significatiu de la ruta, es tracta del Pas de s’Estaló, un pas molt singular i inconfundible, i a més es podem contemplar unes fabuloses vistes de la vall d’Orient. Una vegada abandonam el pas hem d’agafar el camí de l’esquerra, important no equivocarse si no volem anar a parar al camí dels Freus que arriba a Santa Maria.

Pas de S'Estaló

Seguim la pista sense problemes i arribarem a la casa des Rafal, una antiga possessió que està en ruines però ben conservada, es poden contemplar unes excelents vistes de la badia de Palma. Desde Es Rafal podem tornar a Alaró de diferentes maneres, per Ca’s Secretari, per sa Font de sa Bastida o tornar cap a sa font de Ses Artigues. Aquesta ruta va pel camí més curt com es pot veure al mapa adjunt. En total aquesta volta son uns 9,3 km.

Mapa

Publicado el 1 noviembre 2008 en Zona Bunyola-Orient. Añade a favoritos el enlace permanente. Deja un comentario.