Volta al torrent de Coanegra :: Son Oliver-Son Pou-Ca’s Garriguer-Penyal d’Honor-Coll des Picot-Es Freu

Una preciosa volta pel meravallós vall i torrent de Coanegra. La ruta comença a l’entrada de la possessió de Son Oliver a pocs minuts de Santa Maria (Camí de Coanegra). Iniciam el camí per una pista ample i en poca pendent, amb el torrent de Coanegra a la nostra esquerra que ens acompanyarà una bona estona. Seguim la pista i més endavant ens trobam amb la possessió de Son Roig, a continuació passarem per Ca’n Morey i també a poca distància arribarem a la possessió de Son Pou, la cual unes fletxes ens indiquen que hem de passar per un caminoi a la dreta que ens evita passar per dins les cases, travessa una barrera metàlica i torna al camí ample.

Son Oliver

A poca distància de Son Pou, hi ha una barrera metàlica por on hem de creuar el torrent on s’inicia un camí ja un poc més estret i en pujada que no te pràcticament cap dificultat. Seguim aquest camí una bona estona i poc a poc arribarem a una zona deforestada i sortim al camí ample de Sa Comuna de Bunyola, on prendrem cap a l’esquerra. No tardarem seguint aquesta pista a arribar a l’àrea recreativa de Ca’s Garriguer.

Aleshores quan el camí fa una marcada volta ens desviarem a la dreta just on hi ha un cartell que indica la prohibició de fer foc. Aquest camí es bastant evident, però en arribar a una sitja desapareix, hem de seguir la mateixa direcció que duiem i sortirem a la pista ample just en el punt on s’inicia un caminet que ens portarà als Penyals d’Honor. Seguim per aquest camí cap a la dreta i en pujada fins que arribam a un punt on hi ha una marcada corba a la dreta, on comença un caminoi indicat amb una fita. Prenem aquest camí en davallada, hi ha fites, no te gaire dificultat fins que arribam a una bifurcació, on hem de prendre el camí de l’esquerra en sentit ascendent i arribarem a pocs minuts al Coll des Picot (675m).

El camí davalla pel vessant de la Vall d’Orient on podem disfrutar d’unes vistes espectaculars, quan arribam a una nova bifurcació hem de seguir cap a la dreta, ja que el camí de l’esquerra condueix a la carretera. A poca distància ens trobarem amb un portell amb un botador a l’esquerra i més endavant arribarem a una paret seca on el camí desapareix, hem de seguir les fites que ens guiaran per dins el bosc de pins i alzines.

Vall d'Orient desde el Coll des Picot

Paret de pedra seca

Continuam el descens ara més pronunciat fins arribar a les cases de Ca’n Morro, i sortirem al camí des Freu, el cual prendrem cap a la dreta, quasi tot d’una arribam a la zona des Salt des Freu, on hi ha indicacions per anar cap a Santa Maria. Ja només queda un troç de pujada i tota la preciosa davallada a un costat del Torrent de Coanegra. Sense problemas enganxarem el camí per on hem començat la ruta a les cases de Son Pou i Son Oliver. Sense dubte una volta per repetir moltes de vegades, això sí en total són més de 18km.

Mapa

Perfil volta Coanegra

Publicado el 10 octubre 2008 en Correr por montaña, Zona Bunyola-Orient. Añade a favoritos el enlace permanente. Deja un comentario.